
Using the approaches of semiotics and text linguistics, Žerjal-Pavlin’s monograph deals with Slovenian lyrical cycles from romanticism to postmodernism. They are understood as secondary texts composed of primary texts with the intention of expanding the horizons of the textual world and, within them, further intertextually supplementing the meanings of individual texts, thereby generating a new semantic potential of the cyclic whole. Due to the intersubjectivity of textual criteria and dynamic conventions of the literary system, the lyrical cycle cannot be defined with precision. Several variables are in play: intra- and intertextual coherence, the title and the outer form, and literary conventions (such as poetry collections). Two types of the cyclic composition are distinguished: the syntagmatic and paradigmatic, the former tending towards the epical. In the first variety, the elements are arranged either in a narrative manner or they treat the theme thorugh causal relationships between the poems. The cycles of the paradigmatic type use variation to express the same theme or motive in different perspectives or contexts. The monograph also addresses problems in distinguishing the lyric cycle from the lyric poem, the sonnet wreath, and similar supra-textual compositions.
Uvod
Kaj je lirski cikel?
Opredelitev lirskega cikla s kriteriji besedilnosti
Lirski cikel in literarni sistem
Modifikacija lirike v ciklu
Subjekt in subjektivnost v lirski pesmi in lirskem ciklu
Lirski cikel kot odgovor na monološkost lirike
Problem besedilnega sveta v liriki in lirskem ciklu
Časovne kategorije v liriki in lirskem ciklu
Preverjanje kriterijev besedilnosti v lirskem ciklu
Janez Bilc: Domovju
Josip Murn: Noči in Fin de siècle
Silvin Sardenko: Ranjenec
Alojz Gradnik: Melanholija
Srečko Kosovel: Kraška vas
Vida Taufer: Jesenske slike in Podobe v maju
Vida Mokrin Pauer: Triptih o prahu, znoju in soli
Ugotovitve razčlemb
Večdelna pesem, pesnitev in cikel
Sonetni venec med ciklom in pesnitvijo
Cikličnost in pripovedna snov
Obseg besedila in njegovih delov kot kriterij razločevanja pesnitve in cikla
Zvrstni sinkretizem v ciklih in cikličnih pesnitvah
Brezmejnost cikla?
Simon Jenko: Obrazi
Josip Stritar: Dunajski soneti
Simon Gregorčič: Predsmrtnice
Aškerčevi in Stritarjevi popotni cikli
Ivan Cankar: Iz lepih časov
Alojz Gradnik: Večerna senca
Modernistična totalnost: od cikla h knjigi
Proizvajanje in posredovanje lirskega cikla v literarnem sistemu
Prešernovi lirski cikli
Lirski cikel med revijalno in knjižno objavo
Gregorčičev primer
Župančičev primer
Dve izdaji Cankarjeve Erotike
Gradnikov cikel Melanholija
Voduškov primer
Postumne knjižne izdaje
Aškerčeva uredniška odločitev
Prijateljeva uredniška odločitev
Ocvirkova uredniška odločitev
Pibernikova uredniška odločitev
Vrstna in verzno-kitična podoba slovenskih ciklov
Iz zgodovine slovenskega sonetnega cikla
Sonetni cikli druge polovice 19. stoletja
Sonetni cikli slovenske moderne
Sonetni cikli v obdobju med prvo in drugo svetovno vojno
Pavčkovi, Kovičevi in Zlobčevi sonetni cikli
Modernistični in postmodernistični sonetni cikli
Sklep
Bibliografija
Imensko kazalo
Summary
Publishing House
Založba ZRCISBN
978-961-254-097-5Specifications
paperback • 15 × 21cm • 223 pagesPrice
not for sale | |